23 Mayıs 2009 Cumartesi

Topbaş minibüse karşı

Ulaşım ve trafik sorunu megakent İstanbul`un en büyük sorunlarından
biri. Büyükşehir Belediyesi ise son yıllarda gerçekleştirilen toplu
taşıma projeleriyle soruna çözüm bulmaya çalışıyor. Bunun son örneği
ise metrobüs. Fakat metrobüs çözümün yanı sıra tartışmaları da
beraberinde getirdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile minibüs esnafı
arasında geçen bu tartışmaya minibüs üreticisi Otokar`da katıldı.

Türkiye`nin hatlı taşımacılık yapan minibüslerinin neredeyse tek
üreticisi Otokar`ın Genel Müdürü Serdar Görgüç, İstanbul Büyükşehir
Belediye Başkanı Kadir Topbaş`ın minibüslerin kaldırılması konusunda
yaptığı açıklamaları değerlendirdi. Metrobüslerin tamamen faaliyete
geçmesiyle hatlı taşımacılık yapan minibüslerin trafikten çekileceğini
açıklamasını "trafikten çekme olmamalı, yeni hatlara kaydırma olmalı"
şeklinde değerlendiren Görgüç, "Metrobüs minibüsün alternatifi olamaz"
dedi.

Görgüç sözlerine şöyle devam etti: "M2000 model minibüslerle hatlı
taşımacılık yapan `Minibüs` pazarında yüzde 94`lük pazar payına
sahibiz. Son 10 yılda ortalama 700 adet hatlı taşımacılık yapan M2000
ürettik. Üretim kapasitemizin adetsel olarak yaklaşık yüzde 20`sini
M2000`lere ayırıyoruz." Minibüs pazarının kendileri için önemine de
değinen Görgüç, "M2000`lerin liste fiyatı 82 bin 267 YTL. Bunu son 10
yılın yıllık üretim ortalaması ile çarpınca ortaya ortalama 60 milyon
dolarlık bir ciro çıkıyor. Zaten minibüs pazarını Otokar oluşturuyor.
Minibüslerimiz Türkiye genelinde günde 2 milyon kişi taşıyor, 18 saat
çalışıyor. Ulaşımın çilesini onlar çekiyor. Minibüsleri kaldırmakla
trafik belki rahatlar fakat toplu taşıma sorunu çözülmez. Çünkü
metrobüs her derde deva olmaz" dedi.

HATLI MİNİBÜS`ÜN ÖMRÜ 4,5 YIL

Otokar`ın satışları bu yıl 2001`deki adetlere geri dönüyor. Otokar,
önümüzdeki yıldan itibaren tekrar bir yükselme trendine girmesi
beklenen satışlardaki bu düşüşü minibüslerin yenilenme zamanlarından
kaynaklanan bir dalgalanma olarak ifade ediyor. Hatlı taşımacılık
yapan bir minibüsün yenilenme süresi ise 4.5 yıl.

Serdar Görgüç:Kaldırma olmamalı

PAZARDA yeni hatlar açılmasıyla minibüslere olan talebin arttığı
belirten Otokar Genel Müdürü Görgüç, insanların daha çağdaş ve daha
fazla yolcu taşıyan sistemleri tercih etmesinin normal olduğunu fakat
minibüs pazarının toplu taşıma hamlelerine rağmen daralmadığını
belirtti. Büyük toplu taşıma sistemlerinin son noktaya ulaşımda işe
yaramayacağını vurgulayan Görgüç, "Metropellerde ulaşım çözümleri
birden fazla. Dolayısıyla minibüslerin kaldırılması değil dikey
hatlara kaydırılması gerekir. Daralma metrobüs`den değil, minibüslerin
yenilenme ömründen" şeklinde konuştu.

Kadir Topbaş: Minibüsler kaldırılacak

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ise metrobüslerin
tamamen faaliyete geçmesiyle minibüslerin trafikten çekileceğini
açıkladı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş,
metrobüsün Avcılar- Cevizlibağ arasında faaliyete geçmesiyle birlikte
gelirleri düşen minibüslerin düşey hatlar üzerinde çalışmaları, farklı
boyutta sistem içine dahil edilmeleri veya otobüs şekline
dönüştürülmeleri gibi bazı çalışmalar bulunduğunu da belirtti. Topbaş,
"Metrobüsün Mecidiyeköy etabını 2008 yılı içinde bitireceğiz. Bu hat
tamamlandığında günde 400-430 bin civarında yolcu taşınacak" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder